top of page
training communicatie en feedback geven

Communicatie & Feedback

Learnings

  • Effectieve communicatie en valkuilen

  • Feedback geven & ontvangen

  • Feedbackgesprekken

Voor wie? 

  • Werknemers

  • Leidinggevenden 

  • Teams

Praktisch

  • 2 halve dagen 

  • ca. 15 deelnemers

  • mogelijk met voor- en/of opvolgtraject

​Voor wie is deze opleiding geschikt:

​

  • Professionals die hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren om effectiever te kunnen samenwerken en problemen op te lossen.

  • Managers en leidinggevenden die willen leren hoe ze constructieve feedback kunnen geven en ontvangen om de prestaties van hun team te verbeteren.

  • Werknemers op alle niveaus die geïnteresseerd zijn in het opbouwen van sterke, constructieve relaties door middel van communicatie en feedback.

  • Teams die elkaar beter willen begrijpen en willen werken aan het verbeteren van hun samenwerking en teamdynamiek.

  • Organisaties die streven naar een cultuur van open communicatie, respect en groei, waarin feedback wordt gezien als een kans om te leren en te verbeteren.

​

​

In deze training verkennen deelnemers verschillende aspecten van effectieve communicatie en leren ze hoe ze constructieve feedback kunnen geven en ontvangen.

 

Deelnemers leren de basisprincipes en -voorwaarden van effectieve communicatie, waaronder actief luisteren, het stellen van open vragen, de juiste mindset en houding, een veilige omgeving en het geven van constructieve feedback. We staan zeker ook stil bij veelvoorkomende valkuilen in communicatie, zoals aannames maken, oordelen en defensief reageren, en leren hoe je deze kunt vermijden om misverstanden te voorkomen en de communicatie te verbeteren.

​

Een belangrijk onderdeel van de training is het geven en ontvangen van feedback. We oefenen hoe je op een constructieve en respectvolle manier feedback kan geven, maar ook hoe je feedback kunt ontvangen en verwerken om je eigen prestaties te verbeteren.

​

In deze training komen verschillende communicatiemodellen aan bod: feedback uit de verbindende communicatie, de dramadriehoek en de winnaarsdriehoek, maar ook assertieve communicatie. Zo krijgen de deelnemers handvaten om communicatiepatronen te doorbreken en constructieve relaties op te bouwen.

​

Er is ook een luik feedbackgesprekken (of functioneringsgesprekken of evaluatiegesprekken) voorzien. Daarbij bekijken we de belangrijkste elementen en hoe je een constructief gesprek voorbereid en opbouwt. 

​

​

Voordelen van de training zijn onder meer verbeterde samenwerking en teamdynamiek, een verhoogd niveau van openheid en vertrouwen binnen teams en organisaties, en een betere algehele communicatiecultuur waarin feedback wordt gezien als een waardevolle kans om te leren en te groeien.

​

Wil je ook effectiever communiceren? Contacteer mij voor een aanpak voor jouw team! 

​

Let’s Work Together

Wil je graag meer info over deze opleiding? 

Boek hier een vrijblijvend kennismakingsgesprek

Of vul dit aanvraagformulier in

Bedankt voor je aanvraag! Ik contacteer je snel.

bottom of page